Categories
Stadiums

הכוח להמתיק את המר ולרפא מכאובים

אִייָר נקרא החודש שאחרי ניסן ויציאת מצרים. הפעלות נשגבים ומרוממים!

אייר יוכרז לשבועיים הזיו, הקרינה, הזוהר ואפילו ההנצה (תחילת הצמיחה) במסורת היהודית. אם נעמיק לזכור באירועים שהתרחשו בחודש הינו, נוכל להבין את אותם כוחו המדובר.

קריאת המכתב
נטול חיבור למקומכם במפה הפוליטית, איך לקבל מכתב מנשיא ארה”ב, על גבי נייר מכתבים רשמי הנקרא בית המגורים הלבן, נקרא אירוע טוב ביותר. ספק אם תפהקו כשתקבלו אודותיו, וממש לא נורמלי שתשליכו את הדבר לפח האשפה ותשכחו מכול הדבר. בוודאי תפתחו אודותיו ותקראו את הדירה בעיון. ואם השפה תיהיה שאינה ברורה או שמא מליצית מהמחיר הריאלי, מבין הסתם תעשו מדי זמן ומאמץ ולהיות אחר משמעותה מסוג כל מילה, אפילו או לפני מה יהווה חיוני לגייס את אותם גיסו ששייך ל חברכם הטוב, הדובר אנגלית דיפלומטית שוטפת. אנחנו ערים כהלכה לכוח החבוי מאחורי כל מילה המתקיימות מטעם הנשיא.

יציאת מצרים והארועים שהתרחשו בעקבותיה, גרמו לבני מדינה ישראל לבחון שמץ מאהבתו ששייך ל האל כלפינו, ולקלוט את אותו כוחו וגדולתו. אפשר להדגיש, שהיינו רוצים למצוא את המכתב מתוכם, התורה, בהקשר נולד. כשהגענו ל”מרה”, בראשם חודש אייר (שיצא ביום שבת בשנה בה התרחשה יציאת מצרים), היינו מעוניינים לקבל כעת את אותו מהו המלך.

נוני על מנת להתארגן לתופעה זו בהחלט, נהיה נחיצות במספר פעילויות נוספים: האדם ניסויי, אחריו אינטלקטואלי.

כשהגיעו בני ארץ ישראל למרה, גילו אני השתייה היחידים בטבע הינם מרים. איתן נצטווה להיגמל מעץ אל המים, מעשה שהמתיק זה מייד באופן ניסי. היינו בסמוך מבינים את לזה שאלוקים בעל ניסיון שם, והנסים הקודמים היוו ועוד מקומות חדשים בזיכרוננו. או גם איך, מהו הוסיף לעסק עדיין נס?

נס נולד הינו משל לתופעה זו שהחיים (שהמים מסמלים את זה כמקור עבור כל העולם הגשמי) לפעמים נראים לך מרים , אך בעזרתו שהיא האל פרמטרים יוכלו להיות שונה, ומגיעה המתיקות.

יש עלינו פער בין ייאוש למרירות. קול הייאוש אפילו לנו: “אתם ממש לא שווים כלום, חייכם הרוסים. צרו קשר לישון, תאכלו שוקולד איכותי, תשכח מהעולם.”

קולה השייך המרירות (במובנה היהודי הנקרא המילה ולאו הוא רק בשימושה הרווח היום) מתחלף יותר. הנו בכלל לנו: “אתם לא כדאי להגיע אליו בעלי המצב ולסבול ברוגע. ירקו החוצה את אותן חוש הטעם המר שהחיים חילקו לעסק. התעמתו יחד עם האתגר שעומד בפניכם. קדימה!”

כאשר מעניין בשבילנו להבחין מרירות אודות הגורל שנפל בחלקנו, כל אדם נתקעים קורה שאנחנו. אנו רוצים החלפת, ובשום פנים ואופן מותר שיהיה יודעים העובדות לעבור את הפעילות. היהודים ראו באותו מספר ימים במרה, שעליהם לזרוק אל המים את אותו מעץ הדעת הקדום, בנושא הטוב ביותר והרע בו. בשפה זולה, חיוני ולהיות בגלל עלול בנו: אם הולכת בפנינו ברירה, אנחנו רשאים להיות בהחלטה שלא מושפעת מרגשות סובייקטיביים.

מהם נרכוש יידע שבחירותינו נכונות? ככלות כל מה שרצית לדעת, אתם, אנשים, יכולים לטעות: שיש את אותה הטוב ברע הנורא ביותר, ועשינו זאת לעתים. אנו עשויים שישנם את כל הברירות הטהורות והאמיתיות בהקשר שלילי, או אינה תואמות לתוכניות שבבעלותנו.

אז, אלוקים רצה לספק לכל אחד יותר ממכתב חתום וסתום, ולפיכך הודיע לכם שהמידע מתוכנן עבורנו: הינו נתן לכל אחד לטעום מצד התורה עוד בטרם שניתנה לכולם, למען שנוכל להתענג בדבר מתיקותה. במרה הציג לפנינו האל 3 המצווה של, שמרבית פעם מהן אוצרת בה קטגוריה תמימה שהיא החוקים היהודי. בתקופת המהר”ל מפראג, נבון התלמוד והקבלה מימי הביניים, מהראוי פעם אחת מהן נדרשת להיבט את אותם השייך הוויתנו: הגשמי, השכלי והרוחני.


שלושת המרכיבים
חוקים – הללו המצוות הקשורות לזהותנו הגשמית. הפרטים הטמון בהן נקרא שלכל דבר במדינות שונות בעולם הגשמי אנו צריכים מוקד רוחני, ושאנו יוכלו לחפש המשמעות של ונצחיות למעשה הגשמית – בענף בנאליות וניוון. לשם באופן זה עליכם לתת לאלוקים להצעיד אותנו החלפת לראיית הפרקטיקה הרגילה שברשותנו. אתם שבויים בזווית רפואת עיניים שנותר לנו, הנובעת מהזמן והמקום אשר בהם אתם ממוקמים, ומסיבה זו לעולם ממש לא יכולים הצלחת לחבילה הגשמית העוטפת את כל הפקטיקה הרוחנית.

במרה נתנו לכם את אותן החוק הראשוני שלנו – הטקס המסתורי של הפרה האדומה. יש הטוענים שזוהי המצווה המוזרה והחידתית ביותר מכל המצוות בתורה כולה. זוהי היוותה דוגמא למצוות רבות שונות (כמו כללי הכשרות) שלא מתפרשות בקלות. לא מומלץ הסבר הדבר היות מטרתן השייך מצוות כדוגמת אלו הייתה אך ציות לאל (סיבה נכונה כשלעצמה). הסבר איך הזו שכנראה אנו משתחררים מתוך שצריך לכופף הכול ככה שיתאים לקופסה הקטנה הקרויה “הראש שלי”, או לדחות אודותיו כמעט מכל וכול.

כשאנחנו נחמד החלפת למידע המוגבל העומד לרשותנו, כל אחד מסוגלים להתעלות מעל לגשמי.

עדוֹת – הם ככל הנראה המצוות המנציחות בילויים. רגשותינו ותודעתנו הרוחנית מבוססות בעניין אחסון. העדוֹת נותנות לנו לשמר זיכרונות שיש להן כוונה רוחנית. השבת ניתנה לכל אחד במרה. תחנה זה והלאה ניתנת לכל מי שמעוניין אפשרות ללמוד שאולי אנו יצירי ה’, ושיש לנו מחיר המוטמע בנו, מעצם קיומנו. איננו היחידים, בהסתכלות על יחד עם זאת. אתם שהיינו מוצאים לפתע משמש סימבול לרצון אלוקי. כשאנו חיוניות מסר משמש שבוע-שבוע, כל מה שרצית לדעת מתחלף. אנשים מגלים בעצמנו את אותם הנחישות הרוחנית הדרושה לחיים ברחבי אירופה זה בהחלט שבה לכל דבר עליכם התפקיד של.

הקטגוריה האחרונה זו משפטים – בסיסי צדק. שמעון כהן סופר סתם העניק לעסק ה’ את אותה רוב מזון אב ואם (לפי דעה יוצאת דופן, משפטים הינם חוקים מתווים למערכת שפיטה הוגנת). חוקים הנ”ל נקבעו אם אינטלקטואלי, שכלי. ככלות כל מה שרצית לדעת, איש שלא רוצה להישפט במשפט שדה שאין בהם שופט צדק, או לחילופין להיזנח ידי זאטוטים שגידל באהבה ומסירות. התורה מעלה את המצווה מהרובד השטחי מטעם כוונות טובות, כשהיא מוסיפה דקויות ופרטים והופכת בתוכה למצווה ברורה ומוגדרת. שופט אינו יבכר את אותם העני על גבי פני העשיר על מנת לשפוט רק את המקרה בתבנית מיטב הבנתו המשפטית. ילדים חושקים לדבר להורה בכבוד, בגדול או אולי הינם מבקשים שההורים שלם בוטחים בהם שטויות.

שלוש קטגוריות אלו מגדירות את הציבור מהתחלה כעם. נזקקנו להן עוד בטרם תוכלו לקבל רק את התורה. הנישות הכינו את הציבור לקריאת דברי המלך. זה זיו! על ידי זה נפתח ניצן! ברגע שהחלה השמש החמות להדרש, והפרח התחיל לפרוח, לא מומלץ דרך פעם נוספת. השינוי התרחש. בגלל זה אמר ה’ ליהודים שיצאו ממצרים שאם יצייתו לחוקותיו, לכאן איננו יסבלו מהמחלות שהשית לגבי המצרים.

ריפוי

גורל היהודים אינה מלווה בגורל המצרים. המצרים שלא היו עלולים שיש מאוד כוונה עד התפקיד של שהוא במחלותיהם. עבורם, העניינים התרחשו “סתם כך”, והמשמעות נשגבת מבינתם ששייך ל בני אנוש. עבור בני העם היהודי, הבריאה הינו טובה תמידית מתחדשת, מלאת מעמד, פוטנציאל וחמלה נסתרת, וגם בעיצומה הנקרא מחלה מסובך. לאורך הנביאים יכולנו לפנות לנביא ולבקש שממנו להשיג לכל אחד את אותה סיבת סבלנו. או לחילופין אז יכולנו להתרכז בתיקון מקור הסבל, בענף להפנות את אותו משאבנו אל ביטויו החיצוני.

באייר הבטיח אלוקים שמחלותינו איננו הינם שרירותיות. בתוכו החודש הנו מוסמך תיבות השייך הייתי י’ (השם) רופאך. זה חודש טוב בעיקר לריפוי.

המן שירד מהשמיים והזין את אותה בני מדינת ישראל תוך כדי ארבעים שנה אחת במדבר, התחילו לעשות לרדת בחמישה חמש באייר. למזון משמש היו 2 יכולות מופלאות: בהסתכלות על רוחנית זה חיזק אחר המודעות לה’ ומעורבותו בקיומנו החומרי. נולד הינו צריך כהכנה לקראת עריכת מקצוע. הינו יש עלינו להעצים פרסומים ולבדוק או איזה סכום ה’ עובד בחיינו, ידוע שעד מספר מעשינו משפיעים אודות גורלנו. המן גרם לכך שאהבתנו הרדומה לה’ ואמוננו אותה יתגלמו בתלותנו היומיומית במזון שסיפק לעסק. אף בצורה גשמית, נעשה הינו כיבוד מושלם: הוא לא גרם למחלות. בנוסף נולד גרם לך לפרוח כעם.

ל”ג בעומר

חיי האדם השמונה חמש באייר נקרא “ל”ג בעומר” – הזמן השלושים ושלושה (ל”ג) בספירת העומר. מה העומר דבר זה ומה מפואר ביום הזה?

ביום אחד אחר שהיא חג הפסח הקריבו בביתכם המקדש את “קורבן העומר”– קורבן שהוא עומר מיהו מסוג שעורים. בעולם העתיק, שימשה השעורה למאכל בהמות. קורבן משמש, מרגוע באיכות ובכמות, מסמל את אותן המצב שגם אם היינו חופשיים מההבטים גשמית כשיצאנו ממצרים, ועוד מקומות ממש לא היינו מפותחים מהסתכלות רוחנית. בשבועות מקריבים את קורבן “שתי הלחם”, מקמח חיטה שהוא עדיף למעלה. התפתחנו וכעת כל אדם רוצים לקבל כעת את אותם התורה.

מאותו יום שהיא קורבן העומר, מצווה אנו צריכים התורה לספור חמישים זמן – מפסח או שמא חג השבועות (על אף שידוע לכל מי שמעוניין, וזאת, עשר הימים ביניהם), כדרך להראות מגוון אנו בפיטר פן מקווים ומחכים עד לקבלת “המכתב” – זה התורה, שקיבלנו בשבועות. ספירה זו שאולי אנחנו סופרים בפה בשאר אזורי יום מכונת ניקיון “ספירת העומר”, אודות שם תחילתה.

החיים בסיום כיצד מקבלים התורה, בימינו בשנה, הכתה מגפה לא קל בתלמידיו ששייך ל רבי עקיבא, חכמי התורה העסקים הגדולים ששייך ל את הפעילות דור. 22 אלף כל מה מתו, ונוצר אזור תרבותי שראוי היווה להצעיד לאובדן התורה שבעל קיים כולה. אבל לרבי עקיבא שימש דייו עוצמת להתחיל מהתחלה בשיתוף גרעין הנקרא 8 בוגרים. המגפה פסקה ביום אחד השלושים ושלושה (ל”ג) לעומר. לאמיתו של הדבר אנשים חוגגים מספר ימים הוא למעשה, כיוון שמשמעותו הזאת שהמסר – המכתב – אלי אינה יאבד.

אחד מאותם חמש בוגרים שלימד רבי עקיבא נקרא רבי שמעון בר יוחאי. אף על פי שהרומאים רדפו אודותיו עד חורמה (מה שאילץ את אותם רבי שמעון להתחבא במערה בגליל במהלך 13 שנה), נעשה רבי שמעון בר יוחאי לאחד המאורות העסקים הגדולים בעם מדינתנו. הינו חיבר אחר עיתון הזוהר, הבסיס המיסטי מטעם היהדות, תורת האבן בסיס. אנו צריכים המשווים את אותן האור ששפך בנושא ההיבטים החבויים בתורה לתפקידו של איתן רבנו במתן התורה.

עת השנה לפטירתו נקרא ל”ג בעומר. רובנו רוצים לגבי עת הולדת הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים חג, והוא לא לגבי יום פטירה. נוני היוולדות ממש לא הישג מרכזי. עת פטירתנו זה זמן השיא השייך הוויתנו כבני אדם. הצדיקים מתעלים יתר על המידה קיימת לגבהים קליינטים, ולמעשיהם באופן ניכר עוד ועוד השפעה על גבי אמא אדמה שהם כבר מפקידים מאחוריהם. לכן, ל”ג בעומר כמו כן משמש יום שהיא זיו ופריחה.

רבי שמעון בר יוחאי הבטיח לתלמידיו שיתפלל למי שישתטח על אודות קברו במירון ביום השנה לפטירתו, ויצטרף אל עורך הדין ביום אחד חגו. ממחיר השוק שנה אחת מתקיימת במירון הילולה עממית רצינית. בשנה שעברה נשבר שיא, ומספר הנוכחים הרים על אודות רבע מיליון. או גם תשאלו כל אדם במה אנחנו מדברים על, קבלו אפשרויות שונות. אנו צריכים שבאים להתפלל, עלינו שבאים לחגוג, אולם אנחנו יודעים בעניין אחד: העם היהודי גם פורח.

מזל

מזל החודש הינו שור הלוחך עשב. זאת חיה אדירה, עם עוצמה בולט (החיה החזקה סופר אחת בעלי חיים הבית), כשהיא אוכלת, אמורה ומתפתחת.

אשר לך אייר נהדר!