Categories
Stadiums

כל אחד מגנים בכל מקום תוקף את כל הרצח השייך מוחמד אבו ח’דיר, נוני למה שלא ממש לא נאבד אחר התמונה הרצינית.

בשיתוף מדינה ישראל כולו קיים בהלם יסודי ובושה נוראה בדבר הרצח הנורא ששייך ל מוחמד אבו ח’דיר, מוקדם בן 16 שיטה 6 יהודים קיצוניים. גינויים פומביים נשמעו כמעט מכל עבר: כמו כן גינוי רשמי של ממשלת ארץ, וכך גם גינויים של יהודים מגוונים, מכול גווני הקשת הפוליטית במדינה שלנו.

בתקשורת העולמית התרחש מהפך כואב: תמונותיהם המתקיימות מטעם גלעד, אייל ונפתלי הושלכו במהירות הצידה, והוחלפו באמצעות כותרות בדבר “רצח הנקמה הזוועתי שהתרחש על ידי יהודים”. צילומים של הנער זוכה לככב בכותרות הראשיות, ובמהדורות המודרניות מוקרן פעם נוספת סרט הוידאו שבה שוטרי מג”ב מכים נער פלסטינאי-אמריקאי בן 15, והנה מהתחלה מדינת ישראל הפכה לשק האגרוף של התקשורת העולמית.


הזמן של תוך ויתור נפש לאומית עמוקה, צריך לא לשכוח איזה סכום דוגמאות עקרוניות, בכדי לאזן אחר הפרספקטיבה שנותר לנו (וגם בשביל להעניק לכולם פריטים לספק תשובה בדרך בפורומים שבהם ניתנת לכולם רשות תגובה).

(1) גינוי ברור משמעי.
התגובה הישראלית לעשיה הרצח זו גם ברור משמעית. הרצח קיבל להוקעה נחרצת שיטה הפירמה כולה ללא כל יוצא מן הכלל. באופן מעשי נתעב כה אין שום בסיסו של בערכים יהודים, החשודים ברצח שייכים לשוליים קיצוניים והזויים שהיינו מגנים מאוד.

את זה בניגוד לתגובה מסוג האנשים הפלסטיני לערבים לרצח הנערים: בגלל ושמחה, אופי רוח מרומם, וחלוקת סוכריות ברחובות. העסק הערבית לא רק אינה גינתה רק את החטיפה והרצח, אך זכתה לשבחים ברחוב הפלסטינאי וכך גם בהנהגתו. המחבלים הפלסטיניים הוכתרו כגיבורים, וכבר יש עלינו איזה סכום כיכרות ציבוריות שנקראות לגבי שמם. הגדילה לבצע אמו הנקרא האדם החשודים בחמאס, שאמרה בגלוי לתקשורת: “אם בני הנו הם הוא שעשה את החטיפה, אני בהחלט גאה בו”.

(2) שלטון החוקים.
התגובה בארצנו לרצח, בזמן סכנה לרקע לאומני ושהוא בוצע באמצעות יהודים, הובילה מייד לחקירה משטרתית, שכללה פעולת בילוש, עשויות מעצרים והעמדה לדין. “אם יהודי הורג, זה יועמד למשפט למשל ממחיר השוק פושע את אותן …”, אמר נשיא הארץ, שמעון פרס. “החוק שווה לנו, וכולם שווים בוהה מול החוק”.

התגובה הפלסטינאית, לעומת אנשים אלה, אינם באה למעשה להתקין ההודאה וההכרה בפועל. הערבים מקבלים לפזר ערפל המתקיימות מטעם ערפול והכחשה, מה שפוטר הנל מלקיחת אחריות. אף אחד הפת”ח בכיר מחמוד אל-עלול, אינה פחד לחפש דעתו ששלושת הנערים הישראלים בכלל לא נחטפו, והכל דווקא הפקה ישראלית מדומינת לצרכים של יחסי גולש.

חוסיין אבו ח’דיר, אביו המתקיימות מטעם הנער הערבי שנרצח, אמר לסבו המתקיימות מטעם גלעד שאער, אחד מהנערים בני העם היהיודי שנרצחו, מכיוון ש אין כל הוכחה ששוללת את המצב שיהודים הם ככל הנראה אילו שעמדו מאחורי רצח הנערים.

בערך כמה מזעזע הניגוד בודדת התגובה בארץ. רחל פרנקל, אמו הנקרא פרנקל נפתלי שנרצח, אינן היססה מייד לגנות בחריפות את אותה הריגתו המתקיימות מטעם מוחמד אבו ח’דיר, ואף שלחה תנחומים למשפחה.

הנוכחית אמרה בהצהרה לציבור: “אפילו בתהום הצער והאבל לגבי גלעד, אייל ונפתלי, ממש לא קל עבורנו לתאר אם איזה סכום אנחנו מבינים צער אודות מה שארע בירושלים, שפיכת דם ש מפשע. הוא חילול מטעם כולל המוסר, כללי התורה, וחוקי חייו האנושיים, המתקיימות מטעם בנינו ושל מהמדה יושבי מדינתנו זו. אבל הרוצחים השייך הבנים שנותר לנו, יחד כדוגמת אלו ששלחו זה ומיהו שעזר לטכנאי והסיתו בכל זאת לרצח יכולים להיות מובאים לדין, ואין זה כל אחד חפים מפשע. המשימה לעשות משפט צדק מוטלת אודות הצבא, המשטרה, ומערכת החוקים, והוא לא בדרך של אזרחים שלוקחים את אותה החוקים לידיהם”. זו גם הדגישה כי מורשתם הנקרא שלוש הנערים שנרצחו הנוכחית “אהבה, אנושיות, אחדות לאומית, ושל צדק ויושר”.

(3) תעריף חייהם.
וגם בתקופות האפלות השייך ההיסטוריה, בם האנושות התיחסה לרצח המתקיימות מטעם צעירים ושל אישים כאל מערכת נורמה הנקרא בילוי, העם היהודי הדריך אחר הטבע לגמרי את אותו העלות הנשגב של עבודה. אתם נברא בצלמו הנקרא אלוקים, על כן לא רצוי לרצוח. עם מדינת ישראל פועל שאף לשלום, וסגד לחיים. זה מחיר ליבה מרכזי ויסודי בקהליה שיש לנו, ולאור הרצח המזוויע שבוצע לכאורה שיטה קנאים יהודי, יש עלינו לחזור ולהשיג בדבר עצמנו את אותו ההבנה והמחויבות לערך הינו.

בנימין נתניהו אמר אחת פתגם נוקבת בענין זה: “אם הערבים יניחו את אותה נשקם החיים, ממש לא תיהיה למעלה אלימות. אבל או גם היהודים יניחו רק את נשקם איכות החיים, אינו תהיה הרבה יותר ישראל”…

(4) תגובה רוחנית.
התגובה היהודית לרצח המזעזע ששייך ל גלעד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח היתה בהצצה פנימית רוחנית, גילוי המתקיימות מטעם אחדות חזקה, והשתפכות של זוגיות ומצוות, מעשים הטובים והתחזקות. הנו התחיל מהר בזמנים בתוכם ועוד מקומות קיווינו שהבנים בחייכם. התחושה היתה שהיא התחזקות רבה, שהלכה והתגברה, אם ההלוויה העצובה, שהביאה מאות רבות של אלפים יהודים מכול תחום הסביבה להתאחד, להתפלל, ולבכות ביחד.

נולד נבדל לתגובת הערבים, שמשתוללים, שורפים, מכים, הורסים, מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, ושאינם מתעייפים מגילויי אלימות מורכבים, בירושלים ובצפון הארץ.

(5) אויבינו חולמים על רק את השמדתה המתקיימות מטעם ארץ ישראל.
האף התקשורת אינן פוסקת מלקרקר דיבורים בעניין “מעגל ששייך ל אלימות”, אין לשכוח מה המעגל זה בוודאי התחיל. חטיפה ורצח אכזרי שהיא שלושה נערים ישראלים, יחד עם גלים של התקפות טילים הנקרא החמאס לגבי ישובים אזרחיים בדרום ארצנו. אמנת החמאס קוראת להשמדת מדינה ורצח בני העם היהודי, והמציאות הבטחונית והמדינית אינן פוסקת לזמן מלהזכיר לכל המעוניינים שכנראה אנו ממוקמים בעיצומה המתקיימות מטעם קרב קיומית אל מול אויבים שמבקשים לרצוח אותכם. חמאס תוקף את אותה הדרום יחד טילים עיקרי חומר נפץ קטלני המתאים להתפוצץ בבאר שבע, אמסטרדם הדרומית המאוכלסת באופן מיוחד הישראלי, כמו למשל גם כן באשקלון ובאשדוד. הוא מצב מסכן חיוניות, ששום מדינתנו ברחבי אירופה איננו הינה מוכנה לסבול. ואם בכל מהמדה זו, ארץ סגנון ייחודי איפוק ענק, ומנסה להרגיע את כל מה שקורה. בני האדם חיים בזמנים מסוכנים, וישראל מאפשרת לבצע את אותן דבר של מסוגלת על מנת להגן בדבר אזרחיה, וכאשר מזניחים את אותה המבט המסיבי זה בוודאי ומתמקדים בתקרית מקומית, עליכם ככה הרוב צביעות.

כמה צעירים יהודים מואשמים בניקיון פשע נקמה מזעזע שגונה תוך כדי העם לחלוטין. למעשים כמו אלה אין שום מעמד בערכים יהודים וערכי התורה, ואם החשודים הוא אשמים בביצוע הרצח, מעתיק את מקום מגוריו לו להיענש במלוא החומרה בהתאם ל המשפט. אנו צריכים תמיד שטח אחד במזרח התיכון בתוכה העסק שלך יהיה מסוגל לעיין לתגובה שכזאת, משמש במדינה שלנו, הדמוקרטיה היחידה באזור.

אתם יכולים להרכיב נקודות חוץ, אפשרות לחיצה לגבי “הוסף תגובה” למטה.