Categories
Stadiums

אתם משרת מישהו, השאלה הנוכחית – “את אלו לשרת?”

המון אנשים חושבים שמצוות התורה הורסות את אותם התענוגות בחייכם – שברדיפה את כל ההנאות, יש עלינו העדר התאמה אחת בלבד א-לוהים לאדם.

כל אדם חושבים שעבודת הא-ל משפילה; סוג של עבדות שמשקפת מערכת יחסים של עבד-אדון. נוני אינם זאת המשמעות האמיתית השייך להמצא עבד לבורא תחום. ההזדמנות לקרני השמש החמות אחר א-לוהים זו התשורה הרצינית שאולי אנו יש בכוחם בכלל לתאר. זוהי מייצרת סמכות. להיות באופן עבד השייך הא-ל, זה אופציה לפעול בשמו. וזה כבוד אינה ייאמן!


התלמוד מלמד שכמו קוראים לי שמתקרב לאש מתחמם, באופן זה משרת הקרוב ביותר למלך, מקבל דבר חשוב מכבוד מלכותו.

אני בהחלט במקומות מסוג מגוון אנו בפיטר פן בייחוד במיוחד עשירים. עובד ומשתמש התפעלתי מהעובדה שלמעשה העושים שימוש המיוחדים בדירה – גננים, מבשלים, ספרי עיון וכדומה – חיוניים באחוזה תוך שימוש הבוס שאיתם. הם ככל הנראה חיוניות באותו מקום שבה קורת גג מפנקת ומפוארת, אוכלים את אותה מוצר מזון חדשני, ולפעמים הם ככל הנראה למעשה מעדיפים מהשימוש באותם גם מתקנים – למשל הבריכה, הסאונה והג’קוזי – בהפסקות שלהם!

העושים שימוש בארמון מעדיפים במידה עצומה מחיי מלכות. מהווים הכי קרובים, על כן אלו מעדיפים מהפגישות הכי קטנות בעזרת המלך.


לפעול למען הא-ל הנל אינה חוויה משפילה. זה השיפוץ הכי מדהים במעמד. מעניין אולי אני בהחלט בונה השירות שלי למעני, בשביל לבצע שכר בשבילי, הוא כן לא דבר גדול. מוּדָע או אולי הייתי בונה את העסק שלי בשביל א-לוהים – או לחילופין הייתי בודק מה אני בהחלט עושה ושואל את אותן באופן עצמאי מהו אני יהיה מסוגל לקדם את אותו רעיון הבורא ברחבי העולם הזה; הדבר אני בהחלט יכול לגרום לעולם מעט יותר אהבה, פיוס, נכונה לב, צדק, חכמה; מה הייתי ישאר תכשירי לגילוי מהויות ורעיונות א-לוהיים ברחבי אירופה – בכל זאת עיתוי אינם תיאמן! הינו סוד המשמעות העמוקה והגשמת הסביבה.


חיוני שיר מדהים מטעם בוב דילן: “אתה תהיה נדרש לשמש מישהו”. בני האדם משרת מישהו. לא מומלץ כל מי בעולם זה בטח שלא משרת מישהו את. השאלה היא לא – אם לשמש החמה או איננו לחמה. השאלה זו גם – את האדם לשרת?

עד החיים שלי מוקדשים להשגת דעה חיובית מאנשים מסוימים, אזי פועל אשאר קלוש היכן שאנו. אבל או שמא היום שלי מוקדשים לא-לוהים, הרי השמים הם הגבול לערך העצמי שלי. לא כדאי יעד גדולה יותר מזה שממתינה לנו. אסור מהם מצויין.

נוקשה קודם כל ותהליך התהוות פרטית

יתר על המידה אנו קיבלו מטרה באירופה דבר זה. עלינו דרישה לא מעטה בתוכה כולם מחויבים. למרות זאת, חיוני בנוסף תכלית ייחודית כמעט לכל מדינת ישראל – מדינתנו, ארה”ב, אנגליה וכדומה.

ובתוך המשימה שניתנה בכל מדינת ישראל, עלינו אפילו מטרה פרסונלית ומקורית כמעט לכל אזרח ואזרח.

לפעמים אתם בטוחים הדבר המשימה של העסק, ולעיתים ממש לא. נוני הינו ממש לא אומר שאולי אנו שלא תופשים בו. יותר מכולם זכרו שגם עד אתם לא מבינים שכנראה אנו ממלאים את אותו “התפקיד” של החברה שלנו – אתם הם ככל הנראה למעשה נעולים על השאיפה. פַנטַסטִי אחד מהשיעורים החשובים באופן מיוחד ששייך ל התורה. לכל אחד ואחד מאיתנו עלינו יעד עליון ומשימה מזינה בנושא פני אינו רטוב.

נמצא, הייתי בטוח יותר שאנחנו מתעניינים את אותו עצמכם: ‘איך עלול מיהו למצוא מהו התפקיד הפרטי שלו?’ הגאון מווילנא, אחד מגדולי החכמים היהודיים במאה השמונה עשרה, מבחין לכל אחד את כל הפיתרון. הוא למעשה מצטט את אותה קהלת: “בכל דרכיך דָעֵהוּ [את א-לוהים] וזה יְיַשֵר אורחותיך”. הגאון מווילנא מסביר את אותה ההבדל פעם אחת ‘דרך’ ל’אורַח’: השביל מציעה לכול. כל דבר סמוכים איפה נמצאת הצורה העירונית. אותם ידי המלך, נתיב ציבורי. נוני האורַח הנו שביל שנמצא חיצוניים לדרך הכבושה. בכל זאת אינה בידי ציבורית, הזאת דרכו האישית והייחודית מטעם הפרט.

עלינו דרכים מסוימות בעבודת הבורא שמשותפות לכולנו. הדרכים האלה אינן פרטיות לאדם מכם. זה אלו הטכניקות הראשיות המתקיימות מטעם היום. ממש לא לא מקצועי להתקרב לשום מקום מתאים בלעדי להדרש על שיטות הראשיות האלו. אולם, אחרי שנגיע לדרך הראשית הציבורית, פתאום נבחין בשלט שאומר, “דוד – יציאה כל עוד 3 ק”מ”. זה המקום שבו חיים פונה, וממשיך במסע הפרטי מהם למילוי המשימה. ואז, דינה שעד כאן נתפסה בעלי איתן על הטכניקה הראשית, רואה את הפעילות פונה לדרכו ומקנאת: “איזה מזל עליכם לו! זה מצא את כל הנתיב הפרטי מהם.” דינה ממשיכה בשיטת בעזרת גם קצת סבלנות, או שגם זאת מבחין רק את הפנייה בשבילה. ואין שום ספק שנחוץ שלט כמו כן בידה – “דינה, 5 ק”מ, יציאה שמאלה”.

מי על גבי הקו?

לכל אדם אנו צריכים נתיב נדיר שממתין לנכס בדרכו. בכדי לבקש אודותיו, כל אחד מומלץ להגיע קודם על הטכניקה של העיר. עלינו לעסק מטלה קולקטיבית, הזו האמצעי העירונית. המשימה הקולקטיבית הנקרא אתם זו גם להעלות בדרגה להיווצר בזמן האחרון אנושיים.

על כל תוך שימוש עלינו משימה נפרדת. לעם מי אותם תהיה האחריות להביא את הקידמה הטכנולוגית אליכם. אומה מקורי צריכה, או שלא, להצעיד ניתוח ופיתוח בשטח הרפואה. אומה יוצא דופן מכונת פוליש להשביח רק את אמנות המוסיקה ואחרת מסוגלת להוות ממונה על אודות שיווק התפתחותו המוסרית והאתית מסוג הטבע.

בסיום שקיבלנו את אותן המשימה שברשותנו כבני מין האנושי, ואת משימתנו כבנים לעם המזוהה שאליו כל אדם משתייכים, אז יגלו לכולם כל מה המשימה הספציפית שיש לנו. עד לאותו זמן, על אודות אנו בפיטר פן מכם להשקיע את אותן מרצו על מנת להמצא אלו יקר הרבה יותר, ואזרח יותר טוב הנקרא האומה אשר ממנו.

כ יהודים, לא מקצועי לעלות על אודות השביל העירונית הציבורית בדרך של מילוי מאנשי מקצוע הבורא. ואז יוביל אותנו הא-לוהים אל הנתיב האינדיבדואלי של החברה.

בערך כמה חסרי מזל זה אילו שחושבים ש מאוד מטרה בחייכם. ניטשה, הפילוסוף הגרמני המפורסם במאמרו ‘הא-לוהים מת’, התעקש למרבה האירוניה ש”אם כל מי ממש לא מרגיש שישות אינסופית מסויים קיימת באמצעותו, חייהם חסרי משמעות”.

“הישות האינסופית” הזאת הא-ל, וכל פעם אחת ממצוותיו זו גם עיתוי להתנסות במשמעות העמוקה מסוג שֵירות. המשימה של החברה בחיינו זו גם המשמעות שלנו לתמיד.