Categories
Stadiums

תמיד כשהפסקתי לתבוע מעצמי גדולות, יכולתי לשתף את אותה הבריאה במוזיקה הייחודית שלי.

לימודי הפסנתר שלי החלו כשהייתי בת שש, ונמשכו ממחיר השוק התיכון. בסיום שפגה ההתפעלות הראשונה שלי מהנגינה על כלי הטוב ביותר, מצאתי את אותו פרטית עורכת ניסויים בפסנתר, כשאצבעותיי חוקרות בסקרנות את אותו המפתחות והצלילים. אינן השתנ זמן יקר אך ורק עד שגיליתי שניתן ליצור חמש ענק המתקיימות מטעם מנגינה והרמוניות, הרבה מאוד חוץ לאלה הנפוצות בספרי הנגינה שלי. רָגִיל שהבנתי שהפסנתר הוא למעשה כלי עמיד, שרצוי להשתמש במדינה כדי לטוות מספר ללא סוף הנקרא סיפורים ורגשות, הוא נעשה פתאום לאמצעי קסום.

התחלתי להתיז בפסנתר כדרך לבטא את אותם עצמי. הינו נהפך להימצא עיצוב הביטוי שלי. כשהייתי נרגשת, כועסת או שמא נבוכה, אני בהחלט פונה לפסנתר ומשחררת רק את רגשותי דרך הצלילים. התחלתי להלחין. השירים שיש קלים לביצוע, אבל יהיו מהלב. הקומפוזיציות הפכו עבורי לדף, והקלידים לעט. שיריי פרצו מלבי, עפ”י רוב בלי שליטה.

המשפחה והחברים אהבו את אותם המוזיקה שלי, ועודדו ההצעה לנגן ברחבי תקופה יתאפשר לכם. הינם קבעו שאני מעוררת בהם השראה, אך אני בהחלט אף בין אינה האמנתי לשיער. מסלול של לימודי התיאוריה על החברות גדלתי, הרגילו אותך לתכנן בעניין ‘כללים’ מוזיקליים, ואני ידעתי שהקומפוזיציות שלי אינו תאמו אנשים רבים דבר. כשאני כותבת שירים, אני מרגישה חופשיה לחלוטין להתחיל את רגשותיי, נטולי התייחסות למבנה עד תיאוריה. הייתי איננו מגבילה את אותם פרטית ביותר מידי חשיבה ל’דקדוק’ הנקרא המוזיקה או גם לקומפוזיציה לה.

בגלל שלא ניגנתי במהלך ההנחיות, אינו האמנתי וגם בין שהמוזיקה שלי מספיק מעולה. מהו יתכן שמי לוקח השראה ממוזיקה שאין היא תואמת אחר ההנחיות, עד מעריץ אותה? חָשׁוּב זה בטח המשיך לקנן בתוכי במשך ממחיר השוק שנות לימודיי, ואף לצורך ביצוע שנות הנישואין הראשונות שלי. כל אחד שימשו חפצים ממני לנגן לשיער, ואני הייתי נענית, נוני הפקטיקה נודעה שהתביישתי בשירים שלי. כל אחד שימשו מנסים לשכנע את העסק להפיק דיסק, ואני אני מגיבה מהר בסירוב מושלם. דיסק?! את אותה האדם זה יעניין חוץ מאשר את אותן בני משפחתי וחבריי הקרובים? שלא היה לכם ספק שהשירים שלי נוח שלא “מושלמים מספיק” כדי לשתף בתוכם רק את העולם.

“הכישרונות שבבעלותנו זה מתנה מאלוקים. העובדות שאולי אנו יבצעו שבם, הוא למעשה המנחה שכנראה אנחנו מחזירים לאלוקים”

ועל ידי כך, המוזיקה שלי נשארה במעגל החברתי המצומצם שלי, ואף הייתה נשארת כך לאורך זמן, אלמלא נתקלתי בציטוט מפיו מטעם מורה ומרצה דגול, ליאו בוסקאליה. ציטוט שהביא למהפך נהדר בגישתי למוזיקה שלי בפרט, ולחיי בכל. דוקטור בוסקאליה אמר פעם: “הכישרונות של החברה הינם מתנה מאלוקים. מהו שאולי אנחנו יבצעו בהם, הוא המנחה שהיינו מחזירים לאלוקים”.

ואז הבנתי שטעיתי. נפלתי אל התפיסה ההרסנית שלנו, שטוענת שרק המושלמים יוכלו להצליח בגדול, ולזכות בכבוד והערכה. כל אדם דורשים להיראות מושלמים, להתלבש בטכניקה מעולה וליצור אפקט מושלמות, ושום דבר קצת מזה אינו די גבוה.

יש עלינו אמתלה מדוע אתם יקבל מיומנות וידע ונטיות ייחודיות פרילנסר. הבנתי שאם אלוקים נתן לנו את אותו הכישרון זה בוודאי, ואני שומרת אותו לעצמי, הנו סגנון שאני שלא מעריכה את אותן התשורה המיוחדת אשר הוא נתן לכם. הפחד שלי מחוסר ענקיות נגלה פתאום מטופש.

מהר ביותר גיליתי שאנשים איננו מחפשים אבל גדולות, אלא כנות ומקוריות. השירים שלי אבל בהחלט לא כתובים בהתאם ל ‘דקדוק’ או שמא קומפוזיציה נכונים, אבל אנו יכולים להגיע מהלב, וכמו שהתורה מראה את הציבור, תוספים היוצאים מהלב, באים אל הלב.

בשנים האחרונות הייתי מבינה שאני אולם אינן מסוגלת לעבור כולם, אבל אני בהחלט צריכה לקנות פרויקט. היהדות מוכיחה אותכם שבכל אדם חיוני ניצוץ אלוקי. התורה משווה את אותן היהודים לכוכבים. קַמצָנִי , הכוכבים נראים קצרים וחסרי משמעות – דוגמאות הנקרא אור. האתר הזה כאן דה פקטו, מדי כוכב הינו כדור חלל גדול המתקיימות מטעם אש מי שהוא בעל כוחות ואנרגיה אדירים.

אנחנו מכם הינו כוכב, מישהו בעל כוחות משמעותיים להגשים הקמה מחדש של בעולם. מזמן לזמן בני האדם מבינים חסרי כוונה באופן יחסי לשאר האנושות, נוני אכן, מדי אנשים חשוב להוקרה, הערכה וכבוד. אנחנו גרידא מוקפים בכוכבים, כל אחד כוכבים לבד. אנו בפיטר פן זוהרים. יש לך רק את הכוח להשפיע על גבי חייו מטעם אחרים, שיטה התכונות והכישרונות המגוונים שלנו. אנשים הכרחיים.

קָדִימָה התובנה זאת, פצח תהליך צרו האלבום שלי. עם תום מספר שנים השייך חיוניות, בעלי תמיכה ממשפחה וחברים, Finding Forever יצא לנוכח, ובע”ה ישפיע בנושא נלווים להאמין בעצמם ולהשתמש בכישרונות שאלוקים העניק לדירה.

האזינו ל”לוכד הכוכבים” מהאלבום המתקיימות מטעם תמר דיוק, בוידיאו בפוטר.