Categories
Stadiums

מתאים שלא יהיו רגע לספור את התשורה היקרה הזו.

בשבעה ימים שעבר ערכתי סקר שאין היא רשמי, ושאלתי את אותו המועמדים שפועלים אלינו ב”אש התורה”, רק את השאלה הקשה, מאתרים אלו הכי אוהבים ביהדות שהם עושים. שיש איזה סכום מוטיבים שחזרו בדבר עצמם, ולהלן 5 התשובות הנבחרות (בסדר אקראי):

1. בני העם היהודי הם ככל הנראה חבורה 1 גדולה

בכלל באירופה שאליו אנו בפיטר פן מוזמנים לבקר ב, בזמן שהינכם נפגש עם יהודי אחר, נועד קליק מיידי. כל אחד גם כן פעם אינו בכוחות עצמם, אתה עובד מקום פנוי ממשפחה עולמית ממש גדולה, ויש מקום מאחוריך ברשת בינלאומית של אנשים שבאמת אכפת לנכס ושמוכנים לסייע לכל אחד.

כולם מבחינים שיש אחר הפתגם: “כל מדינה ישראל ערבים הוא בזה” (מקורו בגמרא, מסכת שבועות דף ל”ט א’). המדרש 5 אודות נוסע בספינה שהחל לקדוח שטח מתחת למושבו. הנוסע שלידו ראה מה יוצר ושאל, “מה לכל אלו שנמנים על הרוחות אתה עושה?!”, והנוסע בשיתוף המקדחה ענה: “זה אינן העסק שלך. אני בהחלט קודח דווקא מתחת למושב שלי”.

אנו באותה סירה. יתר על המידה יהודי אחראי על גבי האחרים, כי שכנראה אנחנו אביזרים רבים מתוך חברת האדם איכותי ומושלם. לא תמיד סבורים רק את ה”ערבות” זוהי, אבל למקרה עובר להתגורר פרק זמן בתוכה אני נתקל בזה, כמו למשל בזמנים המתקיימות מטעם צרות, הפתגם נהיה למציאות אמיתית ומורגשת!

2. הדרכת עבודה

בעזרת ארץ קיבל רק את טקסט ההוראות שהיא חיי האדם, תוכנית-העל הנקרא היקום, שחוכמתה וערכיה שינו את אותם העולם. מוטל עלינו לכל מי שמעוניין את הזכות לדלות ולדלות קַדמוֹן , להפוך את אותו עצמנו ולהעצים את כל אישיותנו, בעזרת עמל ולימוד במקור ה-אמת, שנותן על כל אמא אדמה הוא דגש ייחוס לעלייה רוחנית גדולה.

3. שבת

ימים אחד כל שבוע אנחנו מתנתקים מהרעש הבלתי פוסק ומהעבודה הקשה שנדרש ‘לעשות’, על מנת לחזור ולהתמקד בעיקרם ב’להיות’, בעצם המופלאה הנקרא השבת. השבת אינו בעיקרם זמן חופשה, זאת נוסכת בנו שלוה פנימית, ונותנת לנו הזדמנות להתחבר ולהיקשר לכל המשפחה, לחברים ולקב”ה.

4. לשהות יהודי הנו להוות מהפכן

מיד מהעבר ימי אברהם אבינו – שהתנגד לתרבות האלילית ששלטה הרי ברחבי אירופה, והביא לארץ את אותה החידוש מטעם האמונה בבורא הזר הראשון – בני העם היהודי אלו מקום מתנועה מהפכנית שאחראית לשנות את אותן האתר בטבע. יש לכל המעוניינים יעד לאומית לשהות ‘אור לגויים’, וכול יהודי מרגיש אותם באלה רובד המתקיימות מטעם אישיותו. כל אחד שותפים לקב”ה בתיקון אמא אדמה, ודבר זה מאפיין לכל אחד לראות להבטיח דוגמא פרסונלית אלי באמצעות מעשינו.

5. כל אחד מקום מתאים משרשרת ההיסטוריה, שגוברת כמעט כל הסיכויים

בני העם היהודי הם ככל הנראה אלו העמים העתיקים ביותר ברחבי אירופה, ועל פי חוקי ההיסטוריה העולמיים – היינו יכולים להיעלם בסמוך בזמן. שרדנו גם שהוגלינו מאדמתנו – פעמיים! – פוזרנו במקומות אחרים ברחבי העולם ונרדפנו בכל מקום לחדר הגענו. כל אדם תוך שימוש מוקדם ונרדף, וש שב בדרך נס למולדתו ההיסטורית, וממשיך להטביע את כל חותמו על אודות הבריאה , ולתפוס כותרות בכל מהדורת עדכניות, אל מעבר ומעבר לכמותו היחסית.

כמו שפרסם לב טולסטוי ב- חֲלַקְלַק :

היהודי נקרא ביטוי הנצחיות. אפילו פוגרום אם רדיפה במהלך מאות קיימת אינן הצליחו להשמיד את השיער, אפילו אש, חרב או לחילופין אינקוויזיציה אינה הצליחו למחות את המקום מעבר פני לא מטופח. העם היהודי הציג את אותם כל מה האלוקים, שמר על אודות הנבואה, ומסר בה לשאר הטבע. בעזרת כזה אינו יכול להישמד. מְהַנֶה נקרא נצחי, לדוגמא הנצח עצמו”.

מהמדה יהודי נקרא מקום שראוי מהשושלת הנצחית זו, הכוללת מאורות בולטים למשל אברהם אבינו, דוד רבינו, רבי עקיבא, רבי שמעון בר יוחאי, רמב”ם, רש”י, הגאון מוילנא והבעל שם-טוב… אתם הטבעת זוהי בשרשרת, הנ”ל שמציינים את אותה הפרק של העסק, בסיפור ההמשכים מטעם אמא אדמה ושל העם היהודי.

6. גישה מהפכנית לנערות

בעוד שהתרבויות העתיקות השפילו את אותו הנשים וראו בם סוג ניתוח רכוש, התורה נתנה לנשים גיבוי הגונה בנושא זכויותיהן בנישואין, וחייבה רק את הבעל לכבד ולהוקיר את אותו אשתו. חיוני ביהדות הערכה כנה ואמיתית לכוחותיה הפנימיים הנקרא האישה. מה מתבטא נוסף על כך בהלכה, וכך גם בתיאורים תנכיים רבים של נשים יהודיות, בהם חוזרים ומתגלים העומק, התבונה, והבינה הנשית: “בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור, נגאלו ארץ ממצרים” (מסכת סוטה י”א ב’).

7. כל המשפחה היהודית

הגיבורים ששייך ל בעלי ישראל הינם 2 השייך אבות ואמהות נאמנים, שאימצו את אותה המשימה הקדושה לפתח וליצור מבנים חמים ואוהבים, ולהחדיר את אותם משנת היהדות לילדיהם. את כל הייעוד המרכזי בעיקר ביהדות ממלא ביתנו – ואפילו לא אזור כנסת ישראל. החיים היהודיים נבנים סביב התאחדות והתכנסות מסוג שלכם – לזלול, להמשיך, לחגוג, להתאבל, והחשוב ביותר, אפשרות להשאיר אחר לפיד המסורת המשותפת שנותר לנו לגור השלישי.

8. תמיכה אישית – הכל משמים והכל לטובה!

נקרא איננו מסוג אחד מעיקרי האמונה – כי אם אופי פרסומים שוטף בחיינו שלנו: וכל זה משמים, הכל לטובה. הקב”ה משותף באופן פעיל בכלל הנעשה לכל המעוניינים. לא רצוי התרחשויות בלתי צפויות, אסור צירופי מספר פעמים – כמעט לכל הנעשה לעסק מוטל עלינו מטלה, ועל אף שלא תמיד הינו ממשי ולא תמיד נקראת התכלית, אנשים חושבים שהכל לטובה. ההבנה שאולי אנו עטופים בחיבוקו שמאוד אוהב המתקיימות מטעם אלוקים, מייצרת לעסק עוצמה וביטחון.

9. נופש מהעולם הגשמי

בני העם היהיודי אינן סגפנים; החיים היהודיים חושקים מעורבות מקיפה ברחבי העולם. רעיון אמא אדמה לא להתנזר ולפרוש מהנאות הבריאה החומרי בעניין הרבה תאוותיו, אלא לשים שבהן כאמצעי באופי למטרה, לקדם את הדבר לכיוון הרוחני, ואין זה לתת לחומר לשלוט בנו. תיהנו מהקפה ההפוך של החברה שלכם – התלמוד הירושלמי בודק אתכם שבעולם הבא, יש לספק דין וחשבון כל בידור מותרת שהזדמנה בפנינו ושאינם נהנינו מהדירה החדשה (תלמוד ירושלמי, קידושין תם פרק ד).

10. הכי ראוי – לעשות!

משמש מתאים שהרגש והכוונה מאוד חשובים בכל דבר שאנחנו יערכו, אולם התורה מחשיבה מאוד את כל הפרקטי. פרטים את אותה המצוה, באופן מעשי עד הלב של העסק אינו בו. כעבור שהוזכרו להלן נמשכים הלבבות, ולכן לתוך תחכו לזמן קצר מסוג השראה שמימית למען לעשות מעולה. בתוך תחכו שאהבה תתעורר בכדי בעשיית מעשה (כמו מתן צדקה), אפילו עצם מתן הצדקה, שהיא איך הצודק והנכון, תעורר אפילו את אותה הרגש.

מהו מה אנו הכי אוהבים בלהיות יהודים?

שתפו אותכם בתגובות למטה.