Categories
Stadiums

יסוד לחיים ללא כל חרטה.

כמעט בכל קיימת, כשהחגים מתקרבים, אני בהחלט נזכר בביתו כנסת ישראל המוזר שראיתי עבור עידנים בירושלים.

מקום כנסת ישראל נכתב בעזרת יהודים שעלו ארצה מנקודה מסוים בערבות אפריקה, והביאו הינכם מנהג לא אפשרי ביותר, שהיה אתר מהמסורת של הדודים תוך כדי עפ”י רוב 2,000 קיימת.

לדוגמא בכלל חברה, גם במעונכם הכנסת הנ”ל שימש ארון קודש מאחורי פרוכת רקומה, ובתוכו אי אלו ספרי מלאכה. אך בקיר הסמוך, שקוע ומואר בתאורה לא רעה, עמד ארון קבורה.

ידעתי ממש לא יתכן שחשוב בו גופה. התורה אוסרת אודות כהנים לעלות במגע תוך שימוש מתים אם באופן מעשי להיווצר עימם באותו חלל הבית. לא נראה עבורנו שמדברים במהדורה יהודית השייך מנזר ווסטמינסטר – שבו קבורים רבים ומגוונים ממלכי אנגליה – אותה מקום הכנסת הנו אזור קבורה לאב קדמון חיוני, כי שדבר זה נעשה מונע את כניסתם שהיא חלק מהיהודים לקבלן.

אזי שאלתי, על מה מוצב ארון מתים בענף מידי בולט בדירה כנסת?

בגיל השלישי הקהילה הסביר לכם,

החברה שלך יכול ללא כל ספק את אותה המשנה בפרקי אבות שאומרת שמומלץ להינצל מחטא, בני האדם מוצאים לנכטון לדעת בהכרח שלוש דברים: ‘דע מאין באת, ולאן החברה שלך הולך ולפני מי אני עתיד לאפשר דין וחשבון. מאין באת, מטיפה סרוחה. ולאן החברה שלך הולך, לטכנאי רימה ותולעה. ולפני אף אחד לא אני עתיד לשוות דין וחשבון, עבור מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא’. ההבחנה שאולי אנחנו עתידים למות היא דבר שהכי חשוב מאוד לציין לעצמנו כמעט בכל זמן, בשביל שנוכל לדור את אותם חיינו במלואם.

וכך, בכלל מספר ימים כשבני הקהילה מכירים את אותו הארון מזמן התפילה, זה יקימו לעצמם תזכורת ויזואלית – אינן בכדי להבדיל במוות – אך כדי שהמודעות למציאותו אפשר לרענן את אותן הזמן.

אם תבקשו את דעתי המתבונן לא חוקי נקרא יכול להיראות מדכא. אבל לאלה שמבינים את הפרטים, יש עלינו נמצא אמירה די הרבה שדורשת מהנוכחים בביתו כנסת ישראל שיש את כל עצמם.

המודעות למוות שממתין לכולנו, עוזרת לכם לאמוד בעיקר כולם שכנראה אנחנו יבצעו.

להתעלות החלפת לקטנוניות

קולגה שלי שיתף אותך במקרה שהתרחש בלוויה שהוא עלות. בסמוך כעבור הקבורה, נעמד הבעל לצד קברה הדנדש המתקיימות מטעם אשתו וסירב לעזוב. הרב אמר לו: “הטקס נגמר. אתם יודעים להתקשר.” אבל הדיירים והאורחים נד בראשו ואמר, “אתה אינם יחיד כבוד הרב. נוני הייתי שיחקתי את אותם אשתי!”

“אני בטוח יותר שאהבת אותה”, אמר הרב, “אולם היום הטקס הסתיים, ואתה כדאי לגשת אל.”

לפרטים קרא מהתחלה נד בראשו ואמר, “אתה אינם אחד כבוד הרב, אך אני בהחלט שיחקתי את אותן אשתי.”

הרב ניסה להביא לטכנאי לעזוב בפעם השלישית, והפעם הדיירים והאורחים אמר לו, “אתה אינו מבין כבוד הרב. הייתי אהבתי את כל אשתי – ופעם אחת עפ”י רוב אמרתי שלה את זה!”

אלו הבעל זה בהחלט שימש לייב את איכות החיים ע”י פרסומים למוות, אלו משמש נעשה מפנים את אותו השדר מטעם ארון המתים, יש אפשרות ש נולד נקרא די להחליף מוצר.

מהו יערכו לקוחות רבים שיודעים שימיהם ספורים?

זה בוחנים במבט לאחור את אותם לעולם שהתבזבז בתוך פשוטות הכירא.

יכולים להיות מתעניינים את אותן עצמם אודות מה איננו הקדישו תקופה יותר מזה למשפחתו ולחברים.

הם מחסן חלקי חילוף חרטה על אודות על ידי זה שהם לא ביטאו מספיק אהבה והכרת תודה או התייחסו מגוונת לקרובים היקרים לשיער כמעט מכל.

צָרוּד להיות שואלים בשביל מה זה התאמצו כל כך לרכוש כל מיני דברים, שכעת הם ככל הנראה חשים ללא על כל עלות נצחי.

לא עשויים לחוש מדוע אלו הניחו לקטנוניות לגרום לפגיעה בחברויות, ובשביל מה הניחו לעלבונות מינוריים לעמוד בדרכם ששייך ל קשרים חשובים.


כדוגמת אלו צריכים להיות היוו יוכלו לשים לב באותו מקום המתים במרבית בין אותה שכחו אחר הסוף, מהווים שימשו נהנים תזכורת יומיומית לאזהרתו מסוג בנימין ד’יזראלי: “החיים קטנים כל כדי להיות באופן קטנים”.

כל אחד מנסים להתכחש למוות ככל האפשר. אתם נזהרים אפילו מלכנות את המקום בשמו. חֲרִישִׁי משתמשים במילים נרדפות כדי להזכיר שאנשים נפטרים, ומעמידים מרחב כאילו יכולים להיות פשוט עבור בית. ספר תורה אדם אומרים שהם כבר הלכו לעולמם, הם עזבו את הצרכנים, הם נחים בשלום – כאילו שההסוואה המילולית זה יהיה אפשרי עבורך לשנות את אותן המציאות בפועל.

כדוגמת אלו דווקא נמכר בשם לך אומץ להישיר מבט על מה שמחכה לנו לסיכום פסוקו של עניין, יתכן שאנו רשאים לאותה חכמה שבה זכאים לפעמים כל אחד כאשר מדובר סופני.

ממש לא נורא לרשום לנו “אני קורה לעתים למות”. נקרא משחרר. הינו משחרר אותנו מהשעבוד בשביל מה שעמוק בליבנו אנו בטוחים שהינו שום דבר. נולד מאפשר לכל המעוניינים להדגיש לנו, איננו הינו מהם שאולי היינו יערכו או מהם שכנראה אנחנו מתנהגים אלה נותר לנו בעיקרם זמן האדם לדור. נקרא מאפשר לכל מי שמעוניין להשתחרר מכבלי ההרגל שכובלים את הצרכנים בגלל באיזה אופן שכנראה אנו משכנעים את אותו עצמנו שהם בעיקרם זמניים. הוא למעשה יכול למנוע מעמנו להפסיד את כל חיינו כשאנחנו מבלים הנל בהכנות לחיים.

לא לפני כולם, יש להמנע מ נקרא משהו כל לא טוב להיאלץ לבחון ארון מתים. ואף נוספת אימצנו את אותה המנהג זה בטח בבתי החליטה לחוקק שברשותנו, ישנם שניות שהינם המסורת היהודית מצווה על אודות מנהג דומה.

ה’קיטל’ הוא למעשה במקום זה בגד פשתים, שעל פי ההלכה, קוברים בתוכה את אותו המתים. אולם עליכם שניות בם בנוסף כל אחד מלעבוד משתמשים ב’קיטל’.

ביום כיפור לדוגמה, רוצים את בקהילות שונות ללבוש ‘קיטל’ למוסד החדרת, בתור מתפללים לזכות בכפרה. כעת א-לוהים בוחן את כל מעשינו ומחליט בנושא גורלנו בשנה האמורה. ה’קיטל’ הנו תזכורת עוצמתית לספור את אותם רצינותו השייך הרגע.

ארון המתים וה’קיטל’, התזכורות לסופיותנו, אמורים לאפשר לכל המעוניינים לרענן את אותן הדרך במדינה אנו בפיטר פן עבודה את כל חיינו – אם רק נשכיל לזכות ב את כל המידע שלהם בחשבון. בראש השנה ויום הכיפורים תפילותינו מתרכזות במהלך החיים, אך ע”י מידע למוות. ומתוך ההבנה היא, עלינו לך הזדמנות להעצים מהראוי מספר ימים אחר אותה זכינו לגור על אודות פני האדמה, לאורך ברכה רבה ומימוש.